افزایش ۴۴ درصدی بودجه عمرانی در سال آینده

وزیر راه و شهرسازی گفت: بودجه عمرانی در سال آینده با افزایش ۴۴ درصدی نسبت به امسال همراه است.
آقای محمد اسلامی در پنجمین همایش بین المللی پل سازی که در دانشگاه امیرکبیر برپاست افزود:
پیشرفت و توسعه بدون باور قلبی رخ نمی‌دهد و آن باور، این است که کشور را باید خودمان بسازیم و ظرفیت انسانی ما فراتر از آنچه در کشور جذب می‌شود، است.
وی افزود: تعداد طرح‌های در دست اجرا در کشور اگر چه طولانی شده است، اما همواره به دنبال یافتن الگو‌های مناسب و بهره گیری از بخش غیر دولتی بوده ایم.
اسلامی با بیان اینکه ۲۲۰ هزار کیلومتر راه روستایی و شهری و … در کشور داریم که ۱۲ هزار میلیارد تومان برای نگهداری آن نیاز داریم گفت: بودجه عمرانی در سال پیش رو ۱۱ هزار میلیارد تومان است که نسبت به امسال رشد ۴۴ درصدی داشته است.
وزیر راه و شهرسازی افزود: باید هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه آهن تا پایان دولت اضافه شود و امسال در بودجه تلاش شده است از سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده بیشتر شود.اسلامی ادامه داد: یکی از پیوست‌های هر طرحی، پیوست مالی است تا توسعه پایدار عملیاتی شود و از روال سنتی استفاده از بودجه دولتی فاصله بگیریم.
وزیر راه و شهرسازی افزود: پیوند دانشگاه و صنعت باید وجود داشته باشد تا دانش به روز باشد. امروز در بحث قیر در مقوله ترکیبات و سازگاری با محیط نیاز به دانش و علم روز کاملا احساس می‌شود که همین نگاه در ساخت و نگهداری از پل‌ها نیز باید باشد.
وی گفت:: شرکت‌های پیمانکاری باید متصل به دانش روز باشند تا دانشگاه نشاط داشته باشد و فناوری موثر و ماندگار خلق کند.
در ادامه این مراسم از برترین‌های صنعت پل سازی کشور مبتنی بر دانش و فناوری با حضور وزیر راه و شهرسازی تقدیر شد.
سامانه شناسایی خانه‌های خالی راه اندازی می‌شود
وزیر راه و شهرسازی گفت:: سامانه شناسایی خانه‌های خالی راه اندازی و تا پایان سال نهایی می‌شود.
محمد اسلامی در حاشیه همایش بین المللی پل سازی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره بررسی وضعیت مالیاتی خانه‌های خالی افزود: بررسی این موضوع وظیفه وزارت راه و شهرسازی نیست و مربوط به سازمان امور مالیاتی است.
وی ادامه داد: سامانه‌ای در این خصوص بر گردن وزارت راه و شهرسازی گذاشته اند که پایگاه داده (دیتابیس) ندارد، اما چون قانونگذار آن را به ما محول کرده است تصمیم گرفتیم نرم افزاری تهیه کنیم و لینک آن را در اختیار سازمان‌های مربوط قرار دهیم تا بتوانند اطلاعات خانه‌های خالی را تشخیص و در این لینک قرار دهند و تا پایان سال این سامانه نهایی می‌شود و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد.
اتوماسیون اداری