شیشه دکوراتیو(جورجین بار)

شیشه دکوراتیو(جورجین بار):

شیشه های تزئینی و دکوراتیو نقش تاثیرگذاری در زیبایی ساختمان های ویلایی، ساختمان ها بلند مرتبه و معماری های خاص دارد که شامل تنوع متریالی و ظاهری است که با قرار دادن شبکه هاب تزئینی مابین دو شیشه ساخته می شود. یکی از انواع شیشه های دکوراتیو، شیشه های جورجین بار و ویکتورین بار می باشد.با استفاده از پروفیل های تزئینی و به اصطلاح  GEORGIAN BAR روی شیشه ها شبکه بندی صورت می گیرد و این نوع شیشه تنها در حالت شیشه دوجداره ساخته می شود و بصورت شیشه تک جداره و یا سه جداره قابل استفاده نیست.

مزایای شیشه های جورجین بار:

از جمله مزایای این نوع شیشه ها، می توان تنوع رنگ و شکل، عمر طولانی و عدم نیاز به نظافت را بیان کرد. از این مدل از شیشه دوجداره می توان برای پنجره ها، درهای ورودی و شیشه های کابینت نیز استفاده نمود. با توجه به اینکه هزینه تولید این شیشه ها بالا می باشد، بهتر است جهت مقاوم سازی شیشه دوجداره ، هر یک از جداره های مختلف شیشه ، سکوریت شوند تا مقاومت آنها در برابر ضربه ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یابد.

در شبکه های تزیینی Georgian Bar که در داخل  شیشه های دکوراتیو کار می شود از پروفیل های آلومینیومی با پهنای ۹، ۱۶ و ۲۵ میلیمتر استفاده می گردد.  بطور عمده جورجین بار در رنگ های طلایی، نقره ای و سفید و اشکال هندسی متنوع مانند لوزی، لاله و گل چهارپر و .. تولید می شود.

پس از اتصال پروفیل های آلومینیومی به یکدیگر، ساختار بوجود آمده را در بین دو شیشه دوجداره بر روی اسپیسر بکار رفته ثابت می کنیم و روند دوجداره کردن شیشه را ادامه می دهیم.  نکته حائز اهمیت در روند تولید این نوع شیشه های دکوراتیو نحوه فیکس کردن بر روی اسپیسر و چگونگی اتصال پروفیل های آلومینیومی به یکدیگر است که در کیفیت شیشه جورجین بار موثر است.

به همین منظور مجتمع برنا پنجره در ادامه شما را با انواع اشکال این شیشه ها آشنا می کند:

 

انواع اشکال هندسی شیشه های جورجین بار:

 

 

 

جهت مشاوره رایگان و طراحی با ما تماس حاصل فرمایید:

 

اتوماسیون اداری